Förenklar dagliga arbetet
Seniora Manager effektiviserar administrationen och underlättar kund- och personalhanteringen. Systemet automatiserar manuella arbetsflöden och kan integrera exempelvis schemaläggning från andra system.
Snabbare kommunikation
I Seniora-appen kan personal med en knapptryckning meddela omsorgstagaren att de är på väg eller blir försenade. När ett hembesök avslutas genereras automatiskt ett meddelande om detta till anhöriga. Personalen kan även skicka bilder från besöken till anhöriga, samt meddela samordnaren viktig information från besöket.
Smidig access till viktig info
I appen har personalen full koll på dagens alla besök och viktig information som rör varje enskilt besök. De har dessutom smidig access till kontaktuppgifter och genomförandeplan. Med kalenderfunktionen kan personalen se alla kommande evenemang och tipsa kunderna om dessa.
Smidigare arbetsflöden, bättre service, nöjdare kunder
Seniora är en digital plattform som vänder sig till omsorgs- och vårdbolag som vill erbjuda framtidens äldreomsorg. Här sammanlänkas ni smidigt med era omsorgstagare och dess närstående. Digitala tjänster och e-handelslösningar integreras med den dagliga omsorgen och servicen, vilket förenklar kommunikationen, effektiviserar arbetsprocesser och skapar nya affärsmöjligheter. Och framför allt; skapar förutsättningar för bästa möjliga livskvalitet för äldre.
Plattformen består av webbadminsystemet Seniora Manager, appen Seniora, samt e-handelslösningen Seniora Commerce.
Tryggare och bättre vardag för kunden
Seniora skapar trygghet för omsorgstagare, anhöriga och även vårdpersonalen. Omsorgstagaren får alltid en notis med namn och bild på vem som kommer innan besöket. Vid avslutat besök går ett meddelande iväg till anhöriga och besöket kan därmed bekräftas som genomfört. Tack vare en snabbknapp i appen blir kontaktvägen till er mycket smidigare! Alla ärenden hamnar i Seniora Manager, med en tydlig överblick, och ni kan mer systematiskt bedöma och hantera dessa. Appen möjliggör även en mer aktiv och social vardag för omsorgstagaren. Personalen kan enkelt tipsa och dela passande evenemang till sina kunder.
Omsorg och service på kundens villkor
I plattformen ingår en integrerad e-handelslösning, Seniora Commerce, så att ni som omsorgsbolag smidigt kan erbjuda privat finansierade tjänster och produkter för beställning online. Ni får en egen webbshop som nås via appen och även integreras i er hemsida. I appen kan personal hålla sig ajour om hjälpmedelsprodukter på marknaden och, som en värdefull service, tipsa era kunder om passande produkter som skulle förenkla deras vardag.
Det här säger våra användare
Seniora har bidragit till en stor skillnad i kvalitén på leveransen till våra kunder. Varje dag följer jag enkelt hur både personal och omsorgstagare upplever besöken, vilket gör det enkelt för mig att tidigt fånga upp en eventuell brist i leveransen och avstyra missnöje hos kunden.
Moa Bergqvist, Samordnare
Innan Seniora satt jag ofta flera timmar i samtal. Nu när både omsorgstagare och anhöriga kan se planerade besök och kontakta mig via Seniora istället, har telefonsamtalen verkligen minskat. Även anhöriga och omsorgstagare upplever att vår tillgänglighet har ökat!
William Fagelberg, Samordnare
Jag upplever en ökad tillfredställelse hos både kunder och personal sen vi började använda Seniora.
Arandy Cabrera,
Verksamhetschef